Yardımcı sistemler ve uçuş kontrol sistemlerinde sahip olduğumuz üstün kabiliyetlerle hem birincil hem de ikincil uçuş kontrol sistemleri gibi, havacılık seviyesinde her türlü hareket kontrol eyleyicilerini geliştiriyoruz.
Hareket kontrol sistemlerimiz, hava araçlarının uçuş performansını optimize etmek, emniyetini sağlamak ve yüksek performanslı manevra kabiliyeti sunmak için kabul görmüş uluslararası havacılık standartlarına göre titizlikle tasarlanır. Yenilikçi mühendislik çözümlerimiz, en son teknolojilerle entegre edilmiş güvenilir, hassas ve tamamen otomatikleştirilmiş sistemler sunar.
Üstün kalite standartlarına uyan ve uluslararası havacılık düzenlemelerine tam uyum sağlayan yardımcı sistemler ve uçuş kontrol eyleyicilerimiz, sektördeki en son gelişmelerle birleştirilerek mükemmel performans ve güvenilirlik sunar.
Uçuş Kontrol Eyleyicileri Alt Sistemi, uçuş sırasında uçuş kumanda yüzeylerini hareket ettirerek uçağı çeşitli eksenlerde yönlendirebilmek ve kanat profilini değiştirerek iniş/kalkış performansını optimize etmek üzere geliştirilmiştir. Bu eyleyiciler, uçaktan gelen sinyallere hızlı bir şekilde yanıt vererek uçağa gereken yüksek manevra kabiliyetini sağlayacak olan aerodinamik yüzeyleri hareket ettirmek üzere tasarlanmıştır.
Elektro-hidrolik eyleyiciler, kontrol girişlerine hassas ve hızlı yanıtlar vermek üzere tasarlanmıştır, bu sayede uçak istenen manevra kabiliyetini ve uçuş karakteristiklerini elde edebilir. Uçaktan gelen sinyalleri alarak, farklı uçuş koşullarında uçağın güvenli ve verimli bir şekilde çalışmasına katkıda bulunurlar.
UÇUŞ KONTROL
SİSTEMLERİ
Alt sistem, eyleyicilerdeki hataları veya arızaları tespit etmek için dahili mekanizmalara sahiptir. Bu, kullanım sırasında ortaya çıkabilecek herhangi bir sorunun zamanında belirlenmesini, giderilmesini giderilemediği durumda arızanın izole edilmesini sağlar, böylece uçuş kontrol sisteminin güvenilirliği ve emniyeti sağlanır.
Eyleyiciler, hızlı tepki süresine sahip olarak tasarlanmıştır, böylece hava aracı uçuş kontrol bilgisayarından gelen giriş sinyallerini hızlı ve doğru bir şekilde kontrol yüzeylerinin istenilen hareketlerine dönüştürebilirler.
Eyleyiciler, eşzamanlı veya bağımsız olarak çalışma yeteneğine sahiptir, bu da birden fazla kontrol yüzeyinin koordineli kontrolünü veya uçuş gereksinimlerine göre bireysel kontrolü mümkün kılar.
Elektro Hidrolik Eyleyici | |
Stroke [mm] | 60-250 |
Yük Taşıma Kapasitesi[kN] | 80-300 |
Sürüş Tipi [mm] | Elektro-Hidrolik Servo Valf |
Güç [kW] | < 300 |
DAL (ARP 4754A) | A |
Yardımcı Sistem Eyleyicileri, hava aracında pilot veya uçuş kontrol sistemi girdileri ile hava aracındaki yardımcı sistemlere ait donanım/ekipmanların konumlandırılmasını sağlayan elektromekanik eyleyicilerdir. İhtiyaç durumuna göre elektrik kaynağı olmadan da manuel olarak sürülebilir.
YARDIMCI SİSTEMLER
Sistem, işlem için elektromekanik bir tahrik mekanizması kullanır.
Sistem, hızlı ve verimli açılma ve kapanma süreleri sunar, böylece hızlı işlem yapılabilir.
Sistem, güç kaybı durumunda bile yavaşlama için frenleme özelliğine sahiptir ve güç kesintisi durumunda manuel olarak çalıştırılabilir.
Sistem, hafif ve kompakt bir tasarıma sahiptir, böylece alan ve ağırlık konularında optimize edilmiştir.
Parameter | Typical / Max Value | Unit |
Çalışma Yük | < 12,500 | N |
Limit Yükü | < 20,000 | N |
Maksimum Yük | < 45,000 | N |
Hız | < 30 | mm/s |
Stroke Aralığı | 60 – 250 | mm |
Pinden Pine Uzunluk [A] | < 500 | mm |
Güç Tüketimi (Nominal) | 560 (Peak: 6 sec) | W |
Giriş Voltajı | 28 | VDC |
Genel Boyutlar | < 150 × 200 × 600 | mm |
Ağırlık | < 7.5 | kg |
Manuel Sürüş Torku | < 8 | Nm |
Çalışma Sıcaklığı | -46 to +70 | °C |
Arayüz | CAN Bus 2.0 B | - |
İletişim Protokolleri | ARINC 825, ARINC 826 | - |